14.11.11

nemours

Idag vandrade jag långsamt till Nemours, en liten stad en och en halv timme söderut längs floden. Först genom skog, sen längs vattnet och under ett par broar. När jag kom fram var allt stängt. Måndag ju, det borde jag ha förstått. På måndagar är allt stängt. Kan vara bra att veta. Iallafall var det ganska fint, samma slingrande gator, samma fantastiska tak, vatten, skorstenar och telefonledningar överallt. Och en kyrka, som var bättre utanpå än inuti.
Till slut hittade jag en kopp kaffe. Och en gammal dam som tittade nyfiket på mig från sitt fönster och hälsade, bonjour!


 

 



 

4 kommentarer:

Anonym sa...

ville bara säga hej
fint ser det ut

mamman sa...

Mon Diö! Je pense cést trop longe pour prendre un cafe!

marianne sa...

Åhh, vad vi ser fram emot att hälsa på dig!

Marianne

b i s y s s l a r n a sa...

Och jag ser fram emot att ni kommer!