9.4.11

solrosor

I morse tog jag tag i projektet solrosor. Förra året sådde vi en rad Runåbergs ekofrön i slutet på trädgården och det var så himla fint. Även om vi tog bort blommorna när de vissnat hann många frön falla till marken och nu tittar nya solrosskott upp lite här och var bland ärtor och potatisrader. Solrosgroddar är de godaste av groddar tycker jag så först var jag tvungen att äta några stycken. Sen började jag ta upp dem, aktade rötterna så gott jag kunde och satte dem i en kruka här på terassen, jag fick för mig att jag kunde spara tid genom att ta vara på plantorna istället för att så nya. När de kommit en bit till på väg sätter jag ut dem i landet igen. På rad mot skogen. 

Förra årets solrosrad, ganska fin.

2 kommentarer:

ingela sa...

Sei veramente mia filia!

Ida sa...

åh, när beräknas de stå i blom? - jag kommer!